Yarışmalarla Takipçilerinizin Markanızla İlgilenmesini Sağlayın

 

Yarışmalar her zaman büyük bir ödül kazanma amacını gütmez. Amaçları, hedef kitlenizden mümkün olduğunca fazla kişiyi mümkün olduğunca fazla platforma bağlamaktır. Bu nedenle, akıllarda yer etmesi bakımından herhangi bir kampanyanın belirli bir stratejiye uyarlanması çok önemlidir. İşte büyük yankı uyandıran birkaç yarışma, kampanya ve kendi yarışmalarınız için başvuru yapabileceğiniz konseptler ile diğer pazarlama stratejileri.

Gerçekçi Olun

Özellikle konu, marka elçileri olunca gerçek müşterileriniz sizin en önemli varlığınızdır. Bir rekabet içinde olsanız da olmasanız da sosyal medya hesaplarınızda ve internet sitenizde paylaşabileceğiniz müşteri görüşlerini toplamanız her zaman için iyi bir fikirdir. Büyük etki yaratacak müşteri görüşlerini içeren videoları Instagram ve Twitter gibi platformlarda paylaşabilirsiniz.

Takipçilerinize, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kullanan gerçek insanları göstermek, paranın satın alamayacağı güven duygusunu ve bağlılığı yükseltir. Dove firması bu konsepti kullandı ve hatta Gerçek Güzellik Paylaşılmalıdır kampanyası ile bir adım ileri taşıdı. Dove, takipçilerine para veya ödül teklif etmek yerine olumlu bir mesaj ile fırsatı birleştirdi. Bu da takipçilerinin kendilerini güzel hissetmelerini ve güzel olduklarını düşündükleri arkadaşlarını ve akrabalarını aday olarak göstermelerini sağladı. Yarışmayı kazananlar Dove’u temsil etmek ve Dove Gerçek Güzellik kampanyası için model ve destekçi olmak için seçildiler.

Müşterilerinizin sevdiği şeylerin özüne inin. Böylece hedef kitlenizin üzerinde kalıcı ve olumlu bir izlenim bırakmak için ücretsiz ürünler veya büyük dikkat çekici ödüller vermek zorunda kalmazsınız. Tom’s ayakkabılarının Instagram’da ses getiren sosyal medya kampanyası buna güzel bir örnek. Tom’s şirketi, 2006 yılında gençler, anneler ve ünlüler arasında kendilerine hızla yayılan bir hayırsever imajını kazandıran bir değerler sistemini uygulamaya geçirdi.

2015 yılında yürüttükleri Ayakkabısız Bir Gün kampanyası Instagram’da adeta bir virüs gibi yayıldı çünkü katılım kolaydı ve pozitif bir mesajı vardı. Tom’s şirketi, geçen Mayıs ayında, çıplak ayaklarının bulunduğu kendi fotoğraflarını Instagram’a yükleyen takipçileri sayesinde #withoutshoes hashtag’leri yayılınca vicdanlara hükmeden bir tüketim anlayışını ve elbette Tom’s ayakkabılarının giyilmesini teşvik etmek için yaklaşık 300,000 çift ayakkabıyı bağışladı.  Bazen pozitif iletişimi ateşleyen pozitif bir toplumsal etkinlik, en kötü sosyal gerçekliği bile bir ödülden daha iyi hale getirebilir.

Tom’s bir ay süren bu ilgi çekici kampanyası sayesinde büyük bir hayran kitlesi edindi. Paylaşımı ve pozitivizmi artırmak için yardımcı olabileceğiniz belli bir tabana sahip yerel ve ulusal yardım dernekleriyle ortaklığın yollarını aralayın.

Oyun Haline Getirin

Eğer rol üstlenme oyunları, tek kişilik atış (shooter) oyunları ve Candy Crush Saga’nın popülerliği bize bir şey öğrettiyse, bunu oyunun gücüne borçludur. Rekabetinizi, içeriğinizi ve hatta reklamlarınızı bir oyuna dönüştürün ve nasıl hızla yükseldiğini izleyin. Takipçilerinizi eğlendirerek ve hatta bir bilmece çözmek kadar basit bir yarışma ile zihinlerinde merak uyandırın.

Paylaş