Start-up Girişimlerin Pazarlama Süreçlerini Yenilemeleri için 3 Neden

Start-up firmalarda çalışan pazarlama personelinin, uzun zamandır piyasada faaliyet gösteren oturmuş şirketlerin uyguladığı klasik pazarlama personelinden farklı bir yol izlemesi gerekir. Bu kişiler, farklı bir araç setini ve inovasyon yeteneğini kullanmak zorundadır. Bunun neticesinde İngilizce’de “growth hacking” olarak isimlendirilen ve “büyüme korsanlığı” olarak dilimize çevrilen yeni bir pazarlama biçimi ortaya çıkar.

İşte, start-up girişimlerin pazarlama süreçlerinde yenilik yapmalarını gerektiren 3 neden:

1)Start-up girişimler, kısa bir süre zarfında katlanarak büyümeyi ister
Birçok start-up firmanın amacı, sıfırdan başlayıp sadece birkaç yıl içerisinde milyonlarca kullanıcıya ulaşmaktır. En baştan başlamak suretiyle start-up firmaların, oldukça hızlı bir şekilde büyümeleri gerekir çünkü zaten elde ettikleri büyümeyi istikrarlı bir biçimde muhafaza etmeyi hedefleyen deneyimli şirketlerin aksine, start-up firmaların düzenli bir müşteri portföyü yoktur.

2)Start-up girişimler yeni bir sayfa açar
Henüz müşteri kitlesi yerine oturmadığı için start-up girişimler, dünyaya açılmak amacıyla sadece yeni yolları kullanabilir. Bu tür firmalar kalıpların dışına çıkabilir, yaratıcı bir düşünce tarzıyla hareket edebilir ve buldukları yeni yolların gerçekten de işe yarayıp yaramadığını test edebilir. Hâlbuki kurulu şirketler için edindikleri algıyı değiştirmek epeyce güç olup uzun bir zaman gerektirir çünkü bir imajları vardır.

3)Start-up girişimler eşit ölçüde kaynağa ve finansmana sahip değildir.
Böyle bir girişimde bulunmak, inovasyon ihtiyacının yüksek olmasını ve daha az kaynakla daha çok işin başarılması için yeni yolların keşfedilmesini gerektirir ki bu noktada “büyüme korsanlığı” devreye girer. Belli bir pazarlama bütçesine sahip olan şirketlere kıyasla start-up girişimlerin kaynakları tek kelimeyle yetersizdir. Şayet doğru ve hızlı bir pazarlamanın nasıl yapılacağını kestiremezlerse, iş hayatındaki varlıkları sona erecektir.

Büyüme Korsanlığı Sahnede
Mesela, insanların kendi evlerini ya da apartmanlarını, başkalarına belli bir süre boyunca kiralayabileceği birer mekan haline dönüştürmelerini sağlayan bir start-up girişimi olan Airbnb örneğini ele alalım. Başlangıçta, Airbnb çalışanları, daha fazla kullanıcıya ulaşmak ve onları siteye çekmek için bir yol bulmak zorundaydı. Akıllarına dâhice bir fikir geldi. Craigslist’in popülaritesini kullanmaya karar verdiler. Ancak, buradaki sorun, Craigslist’in başka servisleri de kolayca entegre eden açık bir API’den yoksun olmasıydı. Bunun üzerine Airbnb, Craigslist için aksi yönde bir plan geliştirdi. Bir süreliğine kullanıcılara, Airbnb listelerini Craigslist’de de yayımlama seçeneğini vererek ziyaretçi sayısını katladı. En sonunda, Craigslist buna bir son verdi, ancak Airbnb çılgınca olan bu deneyi hiç gerçekleştirmemiş olsaydı, şimdi hangi konumda olacaktı kim bilir. Bir fırsat görüp bu fırsatı değerlendirerek bir anlamda inovasyon yaptılar.

Paylaş