Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya sektörünü incelediğimiz zaman; hesap yönetimi ile başlayıp sosyal medya yönetimi, topluluk yönetimi, online itibar yönetimi, sosyal medya kampanyaları gibi başlıklara ayrılan hizmetler karşımıza çıkar.

Bu konu dipsiz bir kuyu.. Derine indikçe sonu gelmeyen, sürprizlerle karşılaşılan, ancak web pazarlamaya ne kadar önem verilirse o kadar verim alınan çalışmalar bütünüdür. Bu konuda ne kadar makale, ne kadar kitap yazılsa, o kadar okumaya değer nitelikte olacaktır.

Bilgi tüketiminin hızla arttığı bugünlerde, sosyal medya kavramı hayatımızın odak noktalarından biri halini almıştır. Her bireyin kendince şekillendirdiği sosyal medya; yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği eş zamanlı bilgi paylaşımının gerçekleştirildiği dijital bir platformdur. Aynı zamanda bilgiye ulaşma için kullanılan önemli bir kaynaktır. Sosyal medya, bireylerce kullanımı dışında, kurumların konumlandırılmasında da rol oynar. Marka veya kurumun tanıtılması yani marka bilinirliği, kurumsal itibar için sosyal medya bulunmaz bir nimet halini almıştır. Sosyal medyanın geleneksel medyadan farkı, eş zamanlı bilgi paylaşımı sağlamasıdır. Çift yönlü iletişim ile içeriklerden alınan etkileşim diğer mecralardan daha fazladır.
social-media-marketing-a2

Dijital konumlandırılması tamamlanmış markaların, sosyal medya hesapları ve internet sitelerinin ziyaretçi akışı için devamlılığın sağlanabilmesi konusunda başvurabilecekleri önemli yöntemlerden bir tanesi dijital kampanyalardır. Dijital kampanyalar, ufak yarışmalar eşliğinde oluşturduğu ya da tamamıyla branding çalışmaları için tasarlanan ve sosyal medyayı, web sayfalarını ya da mikro sitelerini kapsayan faydalı reklam çalışmalarıdır.

Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nedir?

Markanızın gücü, hitap ettiğiniz kitle ile aynı yerde olabildiğiniz sürece artacaktır. Günümüzde yaş, cinsiyet ya da gelir grupları ne olursa olsun tüm müşterilerinizin Facebook ve Twitter’da olduğunu tahmin edebilirsiniz. Bugüne kadar markaların kendi web siteleri ya da başka web sitelerindeki tanıtımları için üretilen içerikler, tek taraflı ve mümkün olduğunca interaktivite gerektirmeden bilgilendirmeye yönelik içeriklerdi.

Ancak bu içeriklerin günümüzdeki etkisi düşük olmaktadır. Sosyal medya sayesinde karlılığınızı artırmak için, farklı mecralarda farklı içeriklerle markanızı temsil etmeniz ve mesajınızı iletmek istediğiniz herkesle açık bir iletişime geçmeniz gerekmektedir.Paylaşımda bulunurken kelimelerin özenle seçilmesi hem hedef kitlenin daha kolay anlamasını sağlayacak hem de iletişimi güçlü kılacaktır.

Neden Sosyal Medya İçerik Yönetimi?

Günümüzün rekabete dayalı pazarında sosyal medya, markaların müşterileri ile olan ilişkilerinde büyük bir değişim yaratmıştır. Müşteri tabanınıza ulaşmak için telefon rehberi, televizyon ya da radyo gibi unsurların hızlı ve yararlı olduğu günler geride kaldı. Bugün birçok tüketici, markaların iletişim bilgilerine yalnızca web aramaları ile ulaşmaktadır. Dolayısıyla küçük ve büyük tüm işletmeler ve tanınmak isteyen markalar için sosyal medya, oyunun kurallarını değiştirmiştir denilebilir.

Ancak, birçok kurum ve kuruluş sosyal medyayı marka bilinirliğini artırmak için stratejik biçimde kullanamamaktadır. Bu yüzden, sosyal medya içerik yönetimi için profesyonel çözümlerden yararlanan markalar, rekabette ön plana çıkmaktadır.

Sosyal medya içerik yönetiminin bir faydası da, markanızın arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olmasıdır. Doğru bir sosyal medya içerik yönetimi ile tüm arama motorlarında web siteniz ve markanız için kendinize ayrıcalıklı bir yer açmış olursunuz.

sosyal-medya-uzmanlığı

Sosyal Medya Entegrasyonu

Sosyal ağlarda hesaplar açmak ve paylaşımlar yapmak yetmez, o sosyal ağların hepsini bir şekilde birbirine bağlamak, link vermek gerekir. Çeşitli uygulamalarla Facebook hayran sayfanıza diğer sosyal ağ hesaplarınızın bağlanması, Youtube videolarınızın altına, diğer sosyal ağ hesaplarınızın isimlerinin yazılması ve bizi buralardan da takip edebilirsiniz benzeri notlar düşülmesi yararınıza olacaktır. Aslında burada önemli olan, markanızın içinde bulunduğu bütün sosyal ağları örümcek ağı modeliyle bir şekilde birbirine bağlamak ve takipçilerinizin sizinle tüm mecralarda etkileşimde bulunabilmesini sağlamak ve tüm bu trafiği sitenize yönlendirebilmektir.

Şeffaflık

Sosyal Medya’da hedef kitle ile güçlü bir bağ kurmak için uygulanması gereken en önemli politika şeffaflıktır. Markanızın kuruluş hikayesi, kurum kimliğiniz, yardım çalışmalarınız hatta şirketinizde kaç kişinin çalıştığı gibi ayrıntı köşe bilgilerin hepsi şeffaflık süzgecinden geçirilmelidir.

Yaşayan Marka İmajı

Markanız ve şirketiniz hakkında yapılan şikayetlere hızlı cevap verilmesi çok önemlidir, özellikle bu şikayet sosyal medya hesaplarınızda yapılıyorsa. Cevap verirken ise klasik yazıların aksine (“İlgili departmanımıza ilettik, değerlendirip size geri dönüş yapacağız” gibi) samimi ve çözüm odaklı cevaplar ve anlayış çerçevesinde karşılıklı diyalog ortamı yaratılırsa sizin için tehlikeli olabilecek bir durumdan iyi bir PR çalışması elde edilmiş olur.

Kampanya, Yarışma, Promosyon

İyi bir kampanya için neler gerekli? Yalnızca kampanya içeriğinin oluşturulması ve başarılı bir kompozisyonunun olması yeterli mi? Tabi ki değil. Sonuçta bu kampanyanın dijital ve online mecralarda duyurulması, sosyalleşmesi lazım.

Ufak yarışmalar ve kampanyalar sosyal ağ sayfalarınızın sürekli aktif ve göz önünde olması için yaratılmış müthiş pazarlama teknikleridir. Her iki taraf da o ödülü markanızın pazarlamasına katkı sağlaması için verdiğinizi bilir ve severek buna katkıda bulunurlar. Sosyal medya kampanyalarında ne kadar fazla sosyal ağ birbirine entegre edilirse o kadar etkileşim ve trafik kazanılır.

Öncelikle sektöre uygun bir yarışma belirlenip yarışmaya katılım şartları oluşturulmalı ve katılımcıların bunu okuyup kabul etmeleri sağlanmalıdır. Bunların ardından hangi platformda nasıl bir yol izleneceği kararlaştırıp yarışma paylaşımı yapılmalıdır.

Örnek Yarışmalar;
— Bir konaklama tesisi için; katılımcıların kendi çektikleri tesis fotolarını belirlenen hashtagler ile paylaşmaları sağlanarak yarışma düzenlenebilir (örneğin ertesi gün saat 13:30’a kadar en çok beğeni alan fotoyu paylaşana bir ödül verilebilir.)
— Sayfada yayınlanan bir gönderi için; gönderiyi beğenip paylaşanlar arasından birisi seçilerek ödül verilebilir.
— Paylaşımın altına yorum yazan herhangi birine durduk yere bir ödül verilebilir vs.

Bu sayede hem takipçilerle sıcak diyaloglar kurulacak hem de takipçi sayınız ve marka bilinirliğiniz artacaktır.

Örnek Ödüller;
— Her hafta bir Twitter takipçisine 50 TL’lik alışveriş kuponu
— Bu ay 1 çifte hafta sonu tatili
— 5 kişiye hediye SPA paketi
— Bir kişiye nevresim takımı
— XYZ ürününde %50 indirim
— Bir katılımcıya 2 kişilik konser bileti vs. olabilir

Westin_Copley_Place_Facebook_Contest_Winner1

**Yarışma sonuçlandığında bu ödüllerin ücretsiz kargo ile gönderilmesi ve tatil kazananların en iyi şekilde ağırlanması gerekecektir. Çünkü bu profiller kazandıktan sonra, yarışmaya katılanların takibinde olacaklardır ve kampanya devamı için referans teşkil edeceklerdir.

Sosyal Medya İçerik Yönetimi Çözümlerimiz

Sosyal medya yönetimi ruh itibari ile amatör, meslek itibari ile profesyonel yapılması gereken bir olgudur.
Şirketinizin ya da markanızın tüm sosyal medya mecralarındaki varlığını temsil etmek ve içeriğinizi yönetmek için profesyonel çözümler sunuyoruz. Bu kapsamda Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Youtube gibi farklı ihtiyaçları ve stilleri olan mecralarda içerik yönetimi hizmetlerini ajansımızdan alabilirsiniz.

Diyalog Yönetimi

Sosyal medyada ne zaman mesaj verme işlemi hedef kitle ile diyalog kurma seviyesine geçerse o denli bu mecrada başarıya ulaşılabilinir. Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı dijital çağda diyalog yönetimine dönüşmüştür. Hedef kitle olan takipçileri özellikleri itibariyle ana gruplara ayırıp her bir grubun markayla neden etkileşim halinde olduğunu kavramak, markanızın sosyal medya üzerinde ne tür paylaşım yapmasından hoşlandıklarını anlamak ve uzun dönem sadakat yaratmak için kullanılan bir yönetim biçimidir.

Reklam Yönetimi

Gün geçtikçe internet üzerinden reklamı tercih eden marka sayısının artması, hem arama motorlarının hem sosyal ağların kendi özel reklam platformlarını daha iyi hale getirmek adına yaptığı yatırımlar internet reklam kavramının sosyal medya yönetiminin kalbi haline gelmesini sağladı. İçerik ve diyalog yönetimi gibi iletişim gücü ile marka sadakatini sağlamaya ek olarak yapılan reklam çalışmaları firmalara olan maliyeti her geçen gün artsa da halen geleneksel medyada yapılan çalışmalara oranla daha az bütçe gerekmekte. Artan talep ve reklam mecra sayısı nedeniyle bu alanda görev yapan yöneticiler ileri derecede bilgi sahibi olduğu tek bir platformda reklam çalışmalarında bulunmasının yanı sıra gelişen reklam ağları üzerinden de yeni stratejiler oluşturuyor. Doğru reklam çalışmaları markanın internet üzerinden ulaştığı kitleyi iyi analiz ederek onların ihtiyaçlarına yönelik olmalıdır.

Web Marketing bütçelerini yıllık bütçelerine ekleyen ve pazarlama odaklı giderler ile, satışlarını üst seviyelere çıkarmayı planlayan firmalar, tesisler, oteller, zincir konaklama tesisleri, seyahat portalları, online uçak bileti, online transfer hizmeti veren kuruluşlar gün geçtikçe artmaktadır ve ne kadar fazla reklam yapılır ise, o kadar fazla verim alındığı görülmektedir. İnternet pazarlama konularında da uzman kadroya sahip D’ali Reklam Ajansı, bünyesinde bulunan müşterilerine maksimum seviyede hizmet vermeyi ilke edinmiştir. Daha detaylı bilgi almak, tanışmak ve bir kahvemizi içmek için zaman kaybetmeden bizimle iletişime geçin..

Bize +90 212 325 04 04 numaralı telefondan ve/veya smile@reklamajansi.com.tr adresinden hemen ulaşabilirsiniz.

 

Paylaş