Sosyal Medya Ölçüleri 2019

Popüler sosyal medya platformlarına gelen birçok yeniliğe her yıl şahit oluyoruz. Bünyesine katılan çeşitli özellikler ile her geçen yıl daha fazla fonksiyona sahip olan bu mecralar, arayüz değişiklikleri sebebiyle platform içerisinde kullanılan görsellerin ölçülerinde de sık sık değişikliğe gidiyor diyebiliriz.

Görsel iletişimin sosyal medya pazarlamasındaki önemini düşündüğümüzde, yapılan ölçü değişikliklerinin düşük seviyelerde olduğu durumlarda dahi sonuçlarının büyük olabileceğini söylemek mümkün. Örneğin profil fotoğraflarıkapak fotoğrafları, paylaşım ve bağlantı görselleri gibi görsel alanlarda yapılan küçük bir değişikliğin bile büyük bir etki yaratabileceğini söyleyebiliriz. Bundan dolayı yapılan her öçü değişikliğini dikkate almak ve görselleri platforma özel güncel sosyal medya görsel boyutlarına göre hazırlamak gerekiyor.

Peki 2019 yılında geçerli olan ideal sosyal medya görsel boyutları nelerdir? Hangi platformda hangi görsel boyutları en iyi performansı verir?

2019 yılı kapsamında Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube ve Tumblr olmak üzere 8 popüler sosyal medya platformu için hazırladığımız 2018 sosyal medya görsel boyutları infografiğine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

 

Facebook Profil fotoğrafı ölçüsü : 180 x 180 px

Facebook İşletme Hesabı Profil fotoğrafı ölçüsü : (180 x 180 px)

Facebook kapak görsel ölçüsü (cover image size): 820 x 312 px
Twitter profil fotoğrafı ölçüsü (twitter profile picture size): 400 x 400px

 

Twitter kapak görsel ölçüsü (header photo size): 1500 x 500 px

 
Instagram profil fotoğraf ölçüsü (profile picture size): 180 x 180 px
Instagram post ölçüsü (photo size): 1080 x 1080 px
YouTube profil fotoğraf ölçüsü (profile picture image size): 800 x 800 px

YouTube kapak fotoğraf ölçüsü (channel cover image size): 2560 x 1440

LinkedIn profil fotoğraf ölçüsü (profile picture size): 400 x 400 px
LinkedIn kapak fotoğraf ölçüsü (background header image size): 1584 x 396 px

Paylaş