Pazarlama Ortaklıklarının İşinize Nasıl Faydası Olur?

Coca-Cola, Marvel’ın Mayıs ayında piyasaya süreceği “KaptanAmerika: İç Savaş” tanıtımını yapmak için Marvel Studios ile birlikte çalışıyor. Promosyon kampanyası, susadığı zaman bundan hiç hoşlanmayan Hulk’ın alt kimliği olan Bruce Banner’dan küçük bir Coca-Cola kutusunu çalmaya çalışan Karınca Adam reklamı ile başladı.Hulk, minik düşmanını takip ederek yakalar, ancak devasa elleriyle kutuyu açamadığı için Karınca Adam’ın yardımına ihtiyaç duyar. Bu reklamda Hulk, Karınca Adam, Demir Adam, Kaptan Amerika, Falcon ve Kara Dul çizimleri bulunan ve aynı markanın işlendiği Coke Mini kutularının ön plana çıkarıldığı bir promosyon tanıtıldı.

Coke ve Marvel ortaklığının ürünü olan bu promosyon, başarılı firmaların etkili bir şekilde kullandığı stratejik ortaklık türünün bir örneğidir. İşte, işinizde kullanabileceğiniz promosyon ortaklığı kurmanın birkaç yolu.

Rakiplerinizin Müşterilerini Cezbetme Potansiyeline Sahip Ortaklarla Çalışın

Microsoft, Apple’ın müşterilerini çekmek amacıyla Surface dokunmatik ekran tabletlerini gerilla pazarlama taktikleri kullanarak piyasaya sürdü. Microsoft, Apple mağazalarının yakınlarında Apple müşterilerinin görebileceği yerlere Surface reklamlarını sergilemek için tanıtıcı ortaklıklar ayarladı. Örneğin Microsoft, Apple mağazası yakınlarındaki bir araba yıkama yerinin duvarını Surface tabletleri için grafiti reklam yapmak için kullandı. Bunları sergilerken, sizi rakiplerinizin müşterilerine tanıtan ortaklar bulmak, en düşük bütçe ile hedef pazarınızın ilgisini çekmenin etkili bir yolu olabilir.

Rakibinizle ve müşterileriyle karşılıklı ilişkileri olan firmaları belirleyin ve rakibinizin müşterilerine ulaşmak için bu ilişkiyi kullanmanın yollarını arayın. Microsoft’un yaptığı gibi ortaklarınızın mekânlarını kiralamanın yanı sıra coğrafi hedef reklamları kullanarak ortaklarınızın mağazalarında müşterilere indirimler de sunabilirsiniz.

Karşılıklı Promosyon için Ortaklarınıza İçerik Sağlayın

Dr. Phil McGraw ilk kez 1998 yılında “The Oprah Winfrey Show” da boy göstererek ülke genelinde büyük bir ilgi topladı. Kısa bir süre sonra Oprah’s Show’da düzenli olarak Oprah şirketi tarafından oluşturulan bir şov bölümünde çıkmaya başladı. Bu da onu en çok satan yazarlar konumuna çıkardı. Dr. Phil ve Oprah’ın ilişkileri bugün hâlâ devam ediyor. Son olarak Oprah, bir röportaj için Dr. Phil’in şovuna çıktı.

Kurdukları bu ilişki, bir ortağın diğerinin hedef kitlesi için içerik sağlaması ile yapılan bir tanıtımdan, her iki ortağın da nasıl çıkar sağlayabileceğini gösteriyor. Oprah’ın talk şovunda ilginç misafirlere ihtiyaç vardı. Dr. Phil ise bu ihtiyacı karşılıyordu ve reklamın karşılığı olarak Oprah’ın şovuna çıktı.

Aynı prensipler çevrimiçi olarak da uygulanabilir. İşle ilgili bloglar ve haberlerin medya kuruluşları gibi web siteleri, daha iyi bir arama motoru sıralaması elde etmek için tanıtım uzmanlarına güveniyor. Bu gibi formlarda ve ziyaretçi bloglarında tanıtım yaparak hem ortağınız hem de kendi şirketiniz için bilinirliği artırabilirsiniz.

Müşterek Hedef Pazarınızın Değerini Artırmak için Ortağınıza Yardımcı Olun

Bu kış Ulusal Okul Aile Birliği, Smart Talk Giveaway adlı yarışmayı tanıtmak için LifeLock ile birlikte hareket ederek kazanan aileye rüya gibi bir yaz tatili için Disney World’e seyahat hediye eden bir çekiliş düzenledi. Bu çekiliş, PTA ve LifeLock’ın ailelerin kendilerini çevrimiçi olarak güvende hissetmelerini sağlamak amacıyla tasarladıkları bir uygulama olan The Smart Talk’un tanıtımının bir parçasıydı. Bu uygulama ve çekiliş, LifeLock’a PTA’in birlikte çalıştığı aileler ile güvenlik alanındaki uzmanlığını paylaşma imkânı sağladı. Bu sayede LifeLock, hedef pazarı ile paylaşmak üzere PTA’ya değer katarak kendini tanıtma fırsatını yakalamış oldu.

Bir uygulama tasarlamak ve bir çekiliş düzenlemek bunu yapmanın sadece birkaç yolu. Bir diğer örnek ise sinema salonlarının, satışların canlanması ve işlerin yeniden düzene girmesiyle kaybın telafi edilmesini düşünerek, etrafındaki mağazalara müşterilerine vermeleri için ücretsiz sinema bileti dağıtmasıdır. Bunun gibi külfetli olmayan zararına satışlar, stratejik ortaklık ilişkilerini geliştirmek için çok iyi bir yöntemdir.

Paylaş