Pazarlama Etkinliklerinize Müşterileri Nasıl Çekersiniz?

Viral pazarlama stratejilerinin oluşturulması, şirketinize milyonlar kazandırabilir…

Adweek’e göre, Coca-Cola’nın şişelerin üzerinde kişi isimlerini kullandığı “Aç bir Coca-Cola” kampanyasını başlatmasının ardından, kısa bir süre içerisinde satışlarda 10 yıldan daha uzun bir süredir ilk defa bir artış görüldü. Sürdürülmesi için çok az maliyet gerektiren bu büyük fikrin eseri olan bu tür kampanyalar, markaların kitle üzerinde duyarlılık oluşturmasına, yeni müşteriler kazanmasına ve mevcut müşterilerin markaya olan bağlılığını artırmasına yardımcı olabilir.

Pazarlama gücünüzü yükselterek klasik basılı ve video reklamlarından sıyrılıp kendinizi göstermek ister misiniz? Bir sonraki kampanyanızı hazırlarken bu ilkeleri aklınızdan çıkarmayın.

İnsanların Dikkatini Çekin

Kitle iletişim araçlarını kullananlar, basılı bir reklam ürününün sayfalarını çevirirken ya da televizyonlarda stratejik bir şekilde yerleştirilmiş reklamları bir çırpıda izlerken, insanlar kendilerine hitap eden fırsatlarla daha çok ilgilenir.

Entrepreneur tarafından bildirildiği üzere, kara mayınlarının tehlikelerini insanlara yaymak amacıyla Kara Mayınlarına Hayır Kampanyası’nda insan bacaklarının resmedildiği ketçap paketleri tasarlandı. Paketi yırtarak açan kişiler, kara mayınına basılması sonucunda ortaya çıkan kanlı sonuçları çağrıştıran bir gıda ürünüyle karşılaştılar. Paketin arkasını çevirdiklerinde ise kara mayınlarının dağılımına ilişkin istatistiksel bir veriyle karşılaşmaları, görsel ve somut işaretlerin kullanılması sebebiyle verilmek istenen mesajın hafızalarda daha iyi kazınmasını sağladı.

Benzer şekilde, Serious Eats tarafından bildirildiği üzere, Colgate firması dondurma kalıplarına diş fırçası şekli verilmiş tahta çubuklar yerleştirerek dâhice tasarlanmış bir pazarlama etkinliği düzenledi ve böylelikle tatlı yiyeceklerin tüketilmesinden sonra dişlerin fırçalanması gerektiği hatırlatıldı.

Dikkatleri çekmede başarıyla kullanılan bir diğer yöntem ise sadece insanların bulundukları yerde olmaktır. LA Fitness gibi şirketler, insanları egzersiz yapmaları için motive etmek üzere bir yandan sosyal medya üzerinden yayılması istenen ve ilham veren dikkat çekici fotoğrafları, diğer yandan dambılları resmeden kalkerden yapılmış eserleri kullandılar. Bunun yanı sıra Goodyear’ın gittikçe büyüyen zeplini ise, yarışmaları izleyenlere gösterilen kamera görüntülerini çekerek, dünyanın en büyük spor etkinliklerinden birkaçında öne çıkan ve olmazsa olmaz bir düzenektir.

Kişiselleştirin

Coca-Cola’nın ortaya koyduğu gibi, tüketicilerle kişiselleştirilen pazarlama etkinliklerinin oluşturulması, tüketicilerin kendilerini iyi hissetmelerini ve markanızla duygusal bir bağın kurulmasını sağlar. ABD Ulusal Tıp Kütüphanesi tarafından yayımlanan bir çalışmada, marka adının bile geçmesinin, insanlara güzel şeyler hissettirdiği kanıtlandı.

Müşterilerle kişisel bir bağ tesis etme konusunda bir diğer mükemmel örnek ise TD Canada Trust bankasının 2014 yılında ATM’leri “otomatik teşekkür etme makinelerine” dönüştürerek müşterilerine 20 $’lık hediye kartlarını dağıtması ve uzak yerde yaşayan aile üyelerini görmek isteyen ya da ailesiyle birlikte tatile çıkmak isteyen bir düzine kişiye yurtdışı uçak biletleri gibi tamamen kişiye özgü hediyeler vermesidir. Bu marka, Youtube’da 23 milyonun üzerinde izlenen acıklı bir videoyla ilgi çekerek başarılı bir viral kampanyaya imza attı.

Yemeklerden sonra ücretsiz olarak ikram edilen çikolataların bahşişleri nasıl olumlu yönde etkilediğini inceleyen Uygulamalı Sosyal Psikoloji Dergisi’nin (The Journal of Applied Social Psychology) yayımladığı bir çalışmada gösterildiği üzere ufak jestlerde bulunmak, anlamlı bir etkinin oluşmasını sağlayabiliyor. Çok özentili olmayan küçük bir jest, ikramın ne ölçüde kişisel olduğuna bağlı olarak bahşiş miktarının %21’e varan oranlarda artmasına neden olduğu tespit edildi.

Pazarlama etkinliklerini başarılı bir şekilde kişiselleştirmenin yolları arasında ürünün kişiselleştirilmesi, geçmiş müşteri davranışlarına bağlı olarak e-posta pazarlama mesajlarına şekil verilmesi ve Apple firmasının ses-denetimli kişisel asistanı Siri gibi kullanıcıların akla gelen her türlü soruları telefona sormalarına ve gerçekçi bir cevap almalarına olanak sağlayan kişiye özgü bir teknolojinin kullanılması sayılabilir.

Markanızın yarattığı tüm ürünlerde ve bunu destekleyen tüm pazarlama kampanyalarında, kişiselleştirme fırsatları üzerinde düşünün, reklamınızın dikkat çekmesi için yeni yollar keşfedin ve müşterilerin kullanmaktan keyif alacağı değerli bir mesajın nasıl sunulması gerektiği üzerinde yoğunlaşın.

Paylaş