Kıyafetler LG’nin Açıkhava Reklam Kampanyasında Birbirleriyle Mücadele Ediyor

Gece vakti şehrin sokakları arasından beliren canlı kıyafetler, en sonunda kavgaya tutuşuyor! Elbette ki tüm bunlar, LG’nin ve Hill Holiday ajansının incelikle tasarladığı bir gösteridir.

Tarih tekerrürden ibaret
Kıyafetler narin ve normal kıyafetler olmak üzere iki gruba ayrılır. Reklamın arka planındaki ses, bu kıyafetlerin hiçbir zaman düzgün bir şekilde bir araya gelmeyi beceremediklerini söylüyor ki bu kıyafetleri her zaman ayrı ayrı yıkadığımızı ve bu ayrıma kati suretle riayet ettiğimizi (sürekli olmasa da çoğu zaman) düşünürsek aslında bu tespitin yerinde olduğunu görüyoruz. Bundan sonra kavga aniden kesiliyor ve çamaşır makinesine kıyafetleri yerleştiren bir kadın ortaya çıkıyor. Burada iki bölmesi olan bir çamaşır makinesini görüyoruz, dolayısıyla iki farklı kıyafet grubunu da aynı zamanda yıkayabilir ve bu ayrımı tek kalemde sonlandırabilirsiniz.

Yeni reklamcılık anlayışı
Bu reklam, kıyafetlerde kavgayla bir yere varılamadığı benzetmesini kullandığından ve nesneleri görselleştirdiğinden oldukça iyi ve güçlü bir izlenime sahiptir. Daima kesin bir karar vermek zorunda kaldığımızdan ve makineye yerleştirmek üzere aslında ilk olarak narinleri ya da normal kıyafetleri seçmemiz gerektiğinden (açıkçası bunlardan birisi her zaman ikinci plana atılır) çamaşır makinesine girmek konusunda her zaman bir rekabet yaşandığı gösteriliyor. Bunun yanında, her gün aynı işlerle boğuşarak çamaşırlarını yıkayan bir kadın da gösterilerek izleyicilerle telepati kurulmaya çalışılıyor. Ev ortamı da bu sahneyi vurgulayacak nitelikte seçiliyor.

Küçük rötuşlar
Bu reklamın olumsuz tarafı belki de LG logosunun çok fazla ön plana çıkarılmamış ya da en azından daha da belirginleştirilmemiş olmasıdır. Reklamdaki aksiyonun ana fikrinin izleyicileri kendisine çekmesinden ve izleyicilerin bu fikri anlamaya çalışmalarından dolayı şaşırtma unsurunun da iyi bir şekilde kullanıldığı öne sürülebilir. Buradaki bir diğer olumlu unsur ise filmin sonuna kadar kesintisiz bir hikâyenin sergilenmiş olmasıdır. Öyle ki bu reklam filminin bir teması ve hikâyesi bulunuyor ve dolayısıyla izleyicileri bir yandan eğlendirirken diğer yandan filmin sonunda neyle karşılaşacakları konusunda onlarda merak uyandırıyor.

Satış üzerine etkisi
Genel olarak ifade etmek gerekirse, baştan sona uyumlu bir şekilde devam eden anlamlı bir hikâyenin işlendiği ve izleyicinin ilgisini çeken oldukça etkili fevkalade bir reklamdır. Bu reklamın olumsuz yönleri yok denecek kadar az olmakla birlikte işe yaradığı bile söylenebilir. Burada eleştirdiğimiz tek şey ise reklamın satışları üzerinde nasıl bir etki yarattığını bilmiyor olmamızdır. Bu sebeple, kampanyanın başarıya ulaşıp ulaşmadığı sorusunun cevabı açısından reklamın etkisini göremiyoruz. Lakin, bunun cevabını LG ve pazarlama acentesi bildiğinden, bize sadece tahmin yürütmek düşüyor. Oldukça iyi bir şekilde tasarlanmış olan bu kampanyanın üzerinde epey emek sarf edildiği de bir gerçek.

Paylaş