KALİTE PUANI: PRATİK OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ

SEM çalışmalarının en önemli kısımlarından birisi kalite puanı optimizasyon çalışmalarıdır. Hesabınızda ekli binlerce anahtar kelime olabilir ve bütün bu kelimeler için kalite puanı çalışmaları yapmak da uzun saatlerinizi alabilir.

Peki acele etmemiz gereken ekstrem zamanlarda bu süreci nasıl kısaltabilir ve daha hızlı hale getirebiliriz?
1. Sayfalarca anahtar kelimeyi tek tek incelemek yerine, önceliği sizin için öncelikli olan (yüksek maliyet oluşturan, dönüşün oranı düşük ya da yüksek olan etc) anahtar kelimeleri filtreleyin.

2. Çok fazla tıklama ve gösterim almayan kelimelere göz yumabilirsiniz, onların kalite puanlarını optimize etmeyi daha sonraki bir zaman dilimine bırakmak yerinde bir karar olacaktır.

3. Anahtar kelimelerde olduğu gibi sizin için öncelikli kampanya ve reklam gruplarını da bilin, optimizasyon sürecini bu öncelik sırasına göre ele alın, hesaba tam anlamıyla hakim olursanız bu yaşayacağınız karmaşa ve zaman kaybını önleyecektir.

4. Kalite puanı optimizasyonu, optimizasyon sürecinde her zaman ilk önceliklerinizden biri olmak zorunda. Unutmayın, kalite puanlarınız yükseldiği zaman Google sizi ödüllendirir, ortalama konumlarınız yükselir, CPC ve edinme başı maliyetleriniz düşer.

Bütün bu süreçte kalite puanlarını düzenli takip edebilmeniz de hayati önem taşıyor. HalaAdWords Script kullanmayanlar google.com’da yapacakları birkaç search denemesiyle kendi hesaplarına uyarlayabilecekleri kalite puanı takip scriptlerine kolayca ulaşabilirler.

90 günü içeren bir anahtar kelime raporu indirin. Kalite puanı en az 6 ve 6’dan düşük olan ayrıca en az bir kez dönüşüm gerçekleştirmiş anahtar kelimeler için bir filtre oluşturun. Filtrelediğinizde ortaya çıkan anahtar kelime sayısı eğer çok yüksekse 15-20 arasında değişen gruplar haline getirin. Çok sayıda anahtar kelimeyi aynı anda analiz etmeye kalkarsanız gözden kaçırdığınız şeyler mutlaka olacaktır.

Raporunuzu excel olarak indirdikten sonra AdWords ara yüzünüzü de açık tutun. Anahtar kelimelerinize, tekliflerinize, ortalama konumlarınıza göz atın. Sonra kalite puanlarınızın yanlarına durum notunuzu yazın. Kelimenin kalite puanının düşük olmasının sebebi ne? Düşük tıklanma oranı, reklam metninin uygunluğu, düşüş sayfası?

google-kalite-puani

Sorun düşük tıklanma oranı mı? Hesabınızdaki kelimeleri (eğer değillerse) tam eşleme olarak ekleyip alacağı tıklanma oranını analiz edebilirsiniz. Belki negatif anahtar kelime çalışmanız yeterli değildir ve reklam metninizle uyumsuz anahtar kelimeler tarafından reklamlarınız tetikleniyor bu yüzden de CTR değerleriniz ortalamanın altında kalıyordur. Anahtar kelimelerinize tam eşleme (Exact Match) olarakta şans verin.

google-kalite-puani-2

Reklam uzantısı eklemekte tıklanma oranlarını arttırmak için etkili alternatiflerinizden birisidir. Reklam uzantısı ile hem reklam alanı olarak daha fazla yer kaplar ve dikkat çeker hem de search eden kullanıcılara tıklamaları için daha fazla seçenek ve fırsat sunmuş olursunuz.

Artan tıklanma oranlarınızla birlikte kalite puanlarınızın da yükseldiğini göreceksiniz.

Reklam metinlerinizin anahtar kelimelerinizle olan uyumsuzluğu ve hatalı landing pageseçimleri de kalite puanlarınızın düşük olmasına sebep olmuş olabilir.

Kalite puanınızın düşük olmasının bir diğer sebebi de rakiplerinizin marka isimlerine teklif vermiş olmanız olabilir. Bu kelimelerden yüksek kalitede trafik çekebilirsiniz, ama düşük kalite puanlarınız sebebiyle yüksek maliyetler kaçınılmaz olacaktır. Bu durumda kalite puanının yükseltilmesi oldukça zordur ama yapılabilecek şeyler yine de vardır.

kalite-puanı

Öncelikle reklam metininizde kullanıcılara daha iyi olduğunuzu belirtmek zorundasınız. Örneğin rakip markamızın ismi xyz ve xyz kelimesi search edildiğinde sizde reklam çıkıyorsunuz. Reklam metninizde kullanıcıya bir offer önermeyi deneyebilirsiniz. İndirim, Hediye çeki etc. Ya da rakibinizde olmayan bir özelliği vurgulayabilirsiniz. XYZ’de ücretsiz kargo yokmu, siz ücretsiz kargoyu kullanın ve kullanıcılara sizi tercih etmeleri için bir sebep yaratın.

Rakip marka ile ilgili anahtar kelimeleri landing page’de kullanabilirsiniz. Bu şekilde landing page ile bir uyum yakalayıp kalite puanınızı yükseltmeniz olası.

Sonuç Olarak
Tabiiki kalite puanı çalışmaları sadece yukarıdakilerle sınırlı değil. Ama bahsettiğimiz çalışmaları da düzenli ve doğru bir şekilde yaptığınız takdirde kalite puanlarınızın yükselişe geçtiğini göreceğinizi düşünüyorum. Siz de öneri ve kullandığınız metotları bizlerle paylaşmak ister misiniz?

Paylaş