Cilt Kanseri Konusunda Farkındalık Oluşturan Otobüs Durağı

Aşağıdaki videoda, şehirdeki yeni bir güneş kremi dağıtım mekanizması yer alıyor. Görüntülerdeki insanların giydikleri giysilerden, güneşli ve çok sıcak bir gün olduğunu tahmin edebiliyoruz. Ayrıca dağıtım mekanizmasının kurulumunu ve mekanizmanın ürünler ile dolduruluşunu da görüyoruz. Bunu gören insanlar, duraktaki reklam panosunda yer alan güneş kremi dağıtım mekanizmasını inceliyor. Otobüs bekleyen veya oradan geçen pek çok insan, merak ediyor ve duruyor. Mekanizmayı çalıştıran insanların çoğu bir veya birkaç adet güneş kremi kazanıyor.

Olumlu Yanı

Reklamın olumlu yanı, güneş kremi dağıtıcısının mekanizmasının görünür ve dikkat çekici olması. Mekanizma, plajın yanında, yaya yolunda yürüyen insanların yanından geçerken görebileceği bir yerde duruyor. Bu kampanyayı bir otobüs durağına koymak harika bir fikir çünkü insanlar durakta beklerken oyalanmak ister ve reklamlara en çok dikkat ettikleri yer otobüs duraklarıdır. Ayrıca, otobüse binerken ve otobüsten inerken etraflarına dikkatle bakarlar.

Olumsuz Yanı

Olumsuz tarafı ise, oradaki kişilerin kampanyanın arkasında kimin olduğunu bilmiyor olması. JCDecaux’nun bunu gerçekleştirdiğini görüyoruz ama bundan başka hiçbir şey bilmiyoruz. NSW Kanser Enstitüsü için bu kaçırılmış bir fırsat çünkü insanlar, eyleme geçtiklerini görünce yaptıkları araştırmalara ilgi gösterebilir ve bağışta bulunabilirdi. Ama kampanyanın ana mesajı cilt kanserinden korunmak ve bütünüyle bu mesaja odaklanılmış.

Avustralya gibi güneşli bir ülkede bu harika bir mesaj ve insanları motive ediyor. Bunu gerçekleştiren kuruluş eğer isimsiz kalmak yerine adını açıklasaydı belki de bu kadar çarpıcı olmazdı. Bu iyi bir hareket mi oldu? Kimine göre evet, kimine göre ise hayır.

Sonuç

Her şeyden önce bu, mükemmel bir kampanya ve her seferinde bir kişiye bir adet güneş kremi vererek cilt kanseri ile nasıl mücadele etmemiz gerektiğini açıkça gösteriyor. Bu dağıtım mekanizması aynı zamanda dikkatleri de üzerine çekiyor. Mekanizmayı çalıştıran bir kişi, kampanyaya bakan bir başka kişinin de neler olup bittiğini görmek için duraklamasına neden oluyor. Kampanya oldukça net ve iletilmek istenen mesaj kolayca iletiliyor, ayrıca insanlara sorunun çözümünün ne kadar basit olduğunu gösteriyor. İnsanların katılımı ise oldukça başarılı çünkü reklamı görenler güneş kreminin nasıl alınacağını hemen anlıyor ve koruyucu ürünü ücretsiz almaktan mutlu oluyor.

Paylaş