Doğru Müşteriye Ulaşmak İçin Instagram Nasıl Kullanılır?

Markanıza ilgi duyulmasını sağlamak ve doğru müşteriye ulaşmak için kullanabileceğiniz, önde gelen sosyal medya internet sitelerinden biri olan Instagram, 2010 yılında hizmete girdi. Bu fotoğraf paylaşım sitesi, doğru müşteriler olabilecek 300 milyon kullanıcı arasında markaları konumlandırmak amacıyla görüntülerden faydalanıyor.

İnsanların çoğunluğu Instagram’ı amatör fotoğraflarını ve videolarını yayınlamak için kullanıyor. Burada, çılgın evcil hayvanlardan, ağız sulandıran yiyeceklere, piyasaya yeni çıkan giysilere ve ileri teknoloji cihazlara kadar pek çok şeyin yanı sıra değerli fikirler de bulabilirsiniz.

Ancak bu güçlü aracın avantajları bunlarla sınırlı değil. Instagram işletmelerin markalarını pazarlaması ve doğru müşterilere ulaşması için gerçek bir hazine değerinde. En yüksek kullanıcı artışı oranı ile (%23) şu anda Facebook, Twitter ve Pinterest gibi önde gelen sosyal medya ortamları arasında ilk sırada yer alıyor.

Instagramın başarısının büyük bölümü, pazarlamaya destek olmak amacıyla görüntüleri kullanması ile ilgili. İnsanlar okumaktansa fotoğrafları ve videoları görmeyi daha eğlenceli ve ilginç buluyor. Sonuç? Daha fazla katılım sayesinde daha fazla doğru müşteriye ulaşılıyor.

Bu nedenle, eğer bu platformda bir pazarlama kampanyası başlatmayı düşünüyorsanız, aşağıdaki 8 ipucu size yardımcı olabilir:

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Instagram tüm dünyada büyük bir tüketici topluluğuna ev sahipliği yapıyor. Hedef kitlenizi bilmek, taktik olarak ilginç bulacakları görüntüler eklemenizi kolaylaştırır. Bu da, içeriğinizi müşterileriniz ile ilişkilendirmeniz açısından önemlidir.

Müşterilerinizi derinlemesine inceleyin, damak tatları, ilgi alanları ve hobileri hakkında bilgi edinin. Bu, takipçilerinizi daha stratejik bir şekilde oluşturmanızı sağlayacak.

Örneğin; eğer çevrimiçi bir giyim mağazanız varsa, markanız için sık sık giysi, defile, giyim aksesuarı vb. ürünlerin fotoğraflarını paylaşan kişileri hedef alabilirsiniz.

İstikrarlı Bir Kimlik Edinin

Instagram’da doğru müşterileri çekmek için, markanızı tamamlayan, fark edilebilir bir profiliniz olmalı. Bu, profil fotoğrafınızın, açıklamanızın ve reklam sloganınızın şirket değerlerinizle aynı doğrultuda olması gerektiği anlamına geliyor. Farklı platformlarda tutarlı bir imaj sergileyerek, markanızın hedef kitleniz tarafından kolayca fark edilmesini sağlarsınız.

Nike istikrarlı bir kimlik edinerek nasıl farkedilebilir kalabileceğinizin iyi bir örneğidir. Markanın Instagram’daki resmi sayfasında orijinal logosu, reklam sloganı ve şirketin adının kullanılması sadık müşterilerin markayı kolayca bulmalarına yardımcı oluyor.

İnandırıcı Bir Biyografi ve Açıklama Oluşturun

Biyografi ve açıklama doğru müşterilerle ilk iletişim noktanızdır. Bunların inandırıcı olması sadece doğru müşterileri çekmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda onları markanız hakkında daha çok bilgi edinmeye teşvik eder. Bunları satış sloganı gibi yazmaktan kaçının. Instagram’ın farklı bir ortam olduğunu unutmayın. Doğru müşterilerin ilgisini kaybetmemek için bu ortamı canlı tutmak gerekiyor.

İlginç Videolar Ekleyin

Instagram kısa video klipleri paylaşmanıza olanak sağlayan video paylaşma özelliği sunuyor. Bu, özellikle işletmeler için yararlı bir özellik çünkü işletmeler bir videonun ürünlerinin özelliklerini sergileme, doğru müşterileri ürünün işlevselliği ile ilgili eğitme ve ofis kültürlerini paylaşma konusundaki potansyelinden faydalanabilir.

Küresel bir giysi markası olan Burberry potansiyel müşterileri çekmek amacıyla etkinliklerin sahne arkası kliplerini sergiliyor, ayrıca kısa videolar kullanarak, hedef kitlesinin ürün özelliklerinden ve özel avantajlardan haberdar olmasını sağlıyor.

Girls-Using-Mobile-Phones

 İlgili Hashtag’ler Kullanın

Instagram çok büyük bir topluluk ve bu platformda doğru müşterileri bulmak biraz kurnazlık gerektirebiliyor. Hashtag’ler ile, bu süreci daha düzenli ve stratejik hale getirebilirsiniz. Tüm ihtiyacnız olan, sektörünüzle ilgili birkaç anahtar kelime bulmak ve bunları fotoğraflarınızda kullanmak.

Diyelim ki, ABC adında bir evlilik siteniz var. Markanızın adını hashtag ile birlikte kullanabiliriniz. (Yani; #ABC). Benzer şekilde, hashtag’lerinizi sektöre özel hale de getirebilirsiniz. (Örneğin; #çöpçatanlık veya  #evliliksitesi). Böylece, çöpçatanlık için yardımcı olacak profesyonellere ihtiyaç duyan daha geniş bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz.

İlginç Resim Altı Yazıları Kullanın

Resim altı yazıları, fotoğraflarınıza anlam kazandırır. Ancak, resim altı yazıların, takipçilerinizin dikkatini çekmesi için ve sizinle iletişime geçmeleri için akılda kolay kalabilmesi ve anlamlı olması gerekiyor.

Oreo, takipçilerini bisküvilerinin farklı özellikleri hakkında bilgilendirmek amacıyla resim alt yazılarını mükemmel şekilde kullanıyor. İlginç ve çekici resim alt yazıları kullanarak, daha fazla insanın ürünleri ile ilgilenmesini sağlıyor.

Başarınızı Ölçün

Instagram da, Twitter ve Facebook gibi, kampanyaların başarısını santim santim ölçmek isteyen işletmeler için araç sunuyor. Başarınızın ölçülmesi, hangi fotoğrafların daha fazla ilgi uyandırdığını bulmanız için doğru müşterilerin arama davranışını analiz etmenize olanak sağlıyor.

Instagram’daki pazarlama kampanyanızın sonuçlarını izlemenize olanak sağlayan bir uygulama olan Iconosquare, takipçi sayısındaki artışı analiz etmenize, beğeni sayılarını kontrol etmenize, ilgi miktarını ölçmenize ve hashtag optimizasyonu konusunda çalışmanızı mümkün kılıyor.

Hedef Kitlenize Cevap Verin

Instagram’daki takipçileriniz, ürünleriniz, en son sunduklarınız ve gelecek etkinlikler hakkında her şeyi bilmek isteyen potansiyel müşterilerinizdir. Onların meraklı sorularına cevap vermeniz, sadece ilgilerini arttırmakla kalmayacak aynı zamanda işletmeniz hakkındaki farkındalıklarını da artıracaktır. Eğer onları etkilemeyi başarırsanız, daha sağlam bir müşteri kitlesine sahip olacaksınız.

Hilary’s Eat Well, hedef kitlenizle etkileşimde girmek için Instagram’ı nasıl kullanabileceğiniz konusunda iyi bir örnek. Marka temsilcisi, soruları zamanında yanıtlayarak müşteriler ile sıkı bir iletişim tesis ediyor.

Paylaş