DISPLAY REKLAMLARDA SATIŞLARI ARTTIRMAK

1. Dinamik Display Reklamlar

– Google Merchant Center‘da hesap açın, gereklilikleri yerine getirdikten sonra ürün görselleriniz ve fiyatlarınız reklamlarınızda otomatik olarak güncellenir.

– Display Reklamlar için de call-to-action kullanın. “Hemen Şimdi 9 Taksitle Alın!” Bannerlarınızda sitenizde kullanıcılara sunduğunuz offerları içeren keywordleri kullanın. (Bedava kargo, Taksit, İndirim, Hediye)

– Dinamik Remarketing. Kullanıcılara siteden ayrılmadan önce baktıkları ürünleri göstermeniz büyük olasılıkla diğer bütün display çalışmalarınızdan daha fazla satış getirecektir.

Özellikle sepetine ürün atmış ama satın alma sürecini tamamlamamış kullanıcılara bu ürünleri tekrar gösterdiğinizde ve bu ürünleri %10 indirimle alabileceklerini söylediğinizde satışa dönüşen tıklamalar karşısında şaşıracaksınız.

Şimdiye kadar e-ticaret firmalarında çalışan dijital pazarlama uzmanlarından duyduklarımızDinamik Remarketing reklamlarını kullanarak doğru insanlara doğru zamanda doğru offerlar ile doğru ürünleri gösteren reklam verenlerin conversion oranlarında çok ciddi artışlar elde ettiği.

Dinamik Reklamları kullanabilmek için Google Temsilciniz ile vakit kaybetmeden iletişim kurun!

Dinamik reklamları kullanabileceğiniz tek kuruluş Google değil tabii ki. (Şahsi fikrim en verimlisi Google) Dinamik reklamlar için diğer seçenekleriniz Third party servisler tarafından sağlanmakta. Criteo, Struq ve Ad Roll en çok tercih edilenler arasında. Criteo, Google Display ağını kullanmak ile birlikte google display ağında yer almayan bazı premium siteleri (hürriyet.com.tr, radikal.com.tr etc) de içeren geniş site envanteri ile fark yaratıyor diyebiliriz. Özellikle yüksek bütçeli firmaların yeni müşteriler elde etmek için bu premium sitelerderetargeting reklamları kullandığını biliyoruz.

Bazı sebeplerden dolayı google programına katılamıyorsanız veya google display ağı ile birlikte başka ağları da hedeflemek istiyorsanız criteo‘ya da bir şans verebilirsiniz.

2- Dinamik Remarketing kampanyalarını bazı sebeplerden dolayı hayata geçiremeyen reklam verenler için çareler bu kadar değil. İçeriğe dayalı hedefleme uzun yol katetti ve eskisine göre çok daha iyi çalışıyor. Display kampanyalarını artık search tarafındaki gibi keyword dataları ile kurgulayıp yönetebiliyoruz. Fakat yine de google display ağı korkunç büyüklükte ve her zaman için yanlış hedeflemelere de gebe. Özellikle spam yapan kalitesi düşük siteler yaptıkları keyword çalışmaları ile istemeden de olsa hedeflediğimiz siteler arasında yer alabiliyor ve buralarda yayınladığımız reklamların satışa dönüşme oranları yok denecek kadar az.

Display ağındaki reklamlarımızda başarılı sonuçlar elde etmek için içerik hedefleme kampanyalarımızı segmentlere ayırmalıyız.

Google Görüntülü Reklam Planyıcıyı kullanarak hedef kitlenizi içeren konu veya konuları seçerek yerleşim önerileri alın. Buralardan elde edebileceğiniz alaka düzeyihaftalık gösterim vehaftalık cookie gibi verilerle nokta atış hedeflemeler yapabilirsiniz.

Örneğin Vücut geliştirme ilaçları sattığınızı düşünelim. Site içeriğinde anahtar kelime olarak supplement ve konu olarak body building’i içeren sitelerin listesini elde edebilirsiniz. Daha sonra bu siteleri ziyaret edip sizin için gerçekten hedeflenebilir olduğunu gördüğünüz siteleri seçebilirsiniz.

Sadece vücutgeliştirici.com’u hedeflemek ve bu sitenin bütün sayfalarında reklam göstermek yerine hedeflediğiniz yerleşim yerinin sadece ürününüzle ilgili anahtar kelimeleri içeren sayfalarında reklam göstermeniz conversion oranlarınızı arttıracaktır.

Search kampanyalarında olduğu gibi display kampanyalarında da hedeflediğiniz anahtar kelimelerin performansını düzenli olarak analiz etmeli ve performans göstermeyen kelimelerle ilgili aksiyon almalısınız. Yine aynı şekilde search query raporları gibi yerleşim raporları da düzenli olarak çekilip performansı düşüren ve hedefleriniz arasında yer almaması gereken yerleşimler negatiflenmeli.

Son olarak bir trick vermek gerekirse mutlaka rakiplerinizin brand’ini kullanın. Rakip marka isimlerini içeren keywordlerden oluşan bir kampanya kurgulayın. Ve bu sitelerde kullanacağınız bannerlarda mutlaka rakiplerinize göre fiyat avantajı barındıran ürünlerinizi kullanın. Offer sunun. İndirim, Üye ol 20 TL kazan etc. Yeni üyeler kazanırken rakiplerinizin bir adım önüne geçecek satışlarınızı arttıracaksınızdır.

Marka bilinirliğiniz var ise kendi markanızı içeren keywordler ile de hedefleme yapmayı unutmayın!

Aykut Alçelik

Paylaş